Jak podpořit svůj klub

Otázka, kterou si položí zřejmě málokdo. Pokud se tak stane, hodně z vás si možná řekne:

„Svůj tým podpořím, až se u nás bude hrát fotbal jako v Anglii“

Ale kdo z vás si položí otázku?:

„Kde by byly slavné velkokluby, kdyby za sebou neměly tak obrovské množství věrných fanoušků?“

Není žádným tajemstvím, že fotbal, podobně jako divadlo, kino nebo koncert je úspěšný především podle zájmu veřejnosti.

Jeho děj a výsledek není dopředu rozhodnut (většinou) a na jeho vývoji se i malou měrou můžete podílet. V tomto článku bychom vám rádi dali pár tipů, jak na to.

Účast na domácím zápase

Zřejmě obecně nejznámější a skalními fanoušky nejčastěji praktikovaný způsob podpory, svému týmu tak pomáháte:

Finančně:

- vstupenka

Koupí vstupenky na zápas přispíváte podle vybraného sektoru a důležitosti zápasu od ceny nižší než sto korun až po částku přesahující tisíc korun. Pokud je stadion s kapacitou dvaceti tisíc míst vyprodán, jedná se o výnos za vstupné v řádu milionů korun.

- permanentka

Záležitost velmi výhodná jak pro diváka, tak i pro klub. Pro ten je okamžitý výdělek velice výhodný, i když v konečném důsledku za toto předplacené sedadlo klub získá relativně méně peněz, než kdyby prodával všechny vstupenky před zápasem. Výhoda spočívá v tom, že výnos z permanentek je okamžitý a zlepšuje finanční hotovost klubu. Kromě toho je fanoušek více zavázán k celosezónní podpoře.

O permanentce více v blogu, článek: „Vyplatí se permanentka?

- zvýšení ceny reklamy na stadionu, zvýšení zájmu sponzorů

Není žádným tajemstvím, že cenu reklamy určuje počet lidí, kteří jí uvidí, nebo lépe – budou ji mít celý zápas před očima podél hřiště a na velkoplošných obrazovkách. Je známo, že se jedná o nezanedbatelné sumy.

Psychicky:

Předpokládáme, že sami na sobě cítíte to odhodlání a bojovnost, pokud kolem sebe slyšíte bouřlivé povzbuzování, sami zároveň můžete přispět svými hlasivkami a podpořit tak nejen hráče, ale i ostatní fanoušky.

Sparta má vysoké procento svých příznivců i mimo Prahu, kteří těžko mohou být často na domácím stadionu. Pro mimopražské návštěvníky zápasu Vám Sparta připravila usnadnění pokud jste členem některého z fanclubů.

Účast na venkovním zápase

O podpoře na venkovních zápasech se sice nedá mluvit jako o podpoře finanční, ale o to více tím můžete na hráče pozitivně zapůsobit a motivovat je tak k lepším výkonům. Jde o ideální příležitost pro mimopražské fanoušky z okolí místa konání zápasu. Mimochodem, i když na první pohled jde především o podporu soupeře, jedná se vlastně podporu fotbalu jako takového.

Mimo stadiony

I když si to mnoho z nás zřejmě příliš neuvědomuje, i mimo stadion můžeme být Spartě prospěšní. Nejčastěji v těchto případech:

Nákup klubového zboží (oblečení, suvenýry)

Velmi důležitý zdroj pro evropské velkokluby, u některých tvoří zhruba třetinu zisků prodej replik hráčských dresů, šál, triček i jiných suvenýrů, v praxi jsou obvykle využity v první řadě na zkvalitnění hráčského kádru, na čemž nám, fanouškům, záleží zřejmě ze všeho nejvíce. Dále nákup klubového zboží pomáhá financovat podporu mládeže, úpravy stadiónu a další potřeby klubu. Sparťanské zboží lze nakoupit ve fanshopu přímo na stadionu nebo přes e-shop.

Příspěvek na fanouškovské choreografie (SpartaForever, Ultras)

Mezi fanoušky možná stále nepříliš známý, ale velmi účinný způsob podpory. I když se na stadion nedostanete, můžete se přesto nepřímo podílet na atmosféře během utkání. Přispět na fanouškovské „choreo“ lze buď nákupem suvenýrů nebo přímým finančním příspěvkem. E-Sparta doporučuje podpořit aktivity SpartaForever a Ultras Sparta

Propagace klubu

Nepopíráme, že budete vypadat jako skuteční fotbaloví odborníci, když budete neustále upozorňovat na špatné postupy vedení, realizačního týmu i hráčů vašeho klubu, každopádně tím nevytváříte mezi fanoušky dobrou atmosféru a můžete v nich i vyvolávat nechuť a menší zájem. Neříkáme, že je správné v neúspěšném období tým vychvalovat, ale v takové chvíli váš tým potřebuje především podporu, ať už se jakýmkoliv způsobem do krize dostal. Práci s očerňováním si za vás bezpochyby dají bulvární sdělovací prostředky.

Jednoduše řečeno, fotbalový klub s fanoušky stojí a padá. Přízeň fanoušků je nutnou podmínkou úspěchu, a to konkrétně taková přízeň, která jde za rámec pasivního televizního sledování.

Přispěj i TY na Choreofond SF!

Přispěj i TY na Choreofond SF!
e-sparta.cz - projekt fanoušků AC Sparta Praha fotbal
Technické zpracování AG25 2010 - 2014
registrovat
Diskuzní fórum e-sparta.cz
Stránky fanoušků AC Sparta Praha